“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

The Host Movie: Nasbírané střípky

on sobota 12. května 2012

Jméno Stephenie Meyer zná dneska snad celý svět. Autorka si začala cestu v YA literatuře dláždit svou  Twilight ságou, která se téměř ze dne na den stala bestsellerem. Jedni sérii milují, druzí ji zatracují, ale jak už to tak většinou bývá, to by nebyla Amerika a její filmařský průmysl, aby si nevšimla šuškandy okolo knižního fenoménu a nevrhla se na filmové ztvárnění upírské romance, jejíž příběh se nám na filmových plátnech blíží do finiše. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se pod filmovou kudlu dostane i další počin populární autorky - Hostitel.




Melanie Stryderová se odmítá vzdát.
Náš svět napadl neviditelný nepřítel. Lidé se pro tyto mimozemšťany mění na pouhé hostitelské tělo; jejich mozek ovládne vetřelec, ale tělo zůstává netknuté a zdánlivě beze změny pokračuje v předchozím životě. Obětí mimozemšťanů se rychle stane drtivá většina lidstva.
Když vetřelci dopadnou i Melanii, jednu z hrstky přežívajících „divokých“ lidí, dívka vůbec nepochybuje, že nastal její konec. „Poutnice“ - její vetřelecká „duše“ - která teď ovládla Melaniino tělo, dostala předem varování před problémy existence v člověku: změť pronikavých emocí, příliš mnoho smyslů, vypjatě živé vzpomínky. S jednou potíží však Poutnice nepočítá: předchozí obyvatelka těla se odmítá vzdát vlády nad svou myslí, i když tělo jí už nepatří.
Poutnice bádá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že objeví příčinu nezdolného lidského vzdoru. Místo toho Melanie naopak zaplní mysl Poutnice vzpomínkami a podobou milovaného muže – Jareda, který se dosud někde skrývá před vetřelci. A jelikož Poutnice se nemůže oddělit od Melaniiny tělesné touhy, sama začne prahnout po muži, jehož má odhalit. Když vnější okolnosti přinutí Poutnici a Melanii, aby uzavřely nedobrovolné spojenectví, vydají se spolu na nebezpečnou a nejistou pouť za mužem, kterého obě milují.
Natáčení odstartovalo v únoru tohoto roku a skončilo o dva měsíce později, film se tedy nyní nachází v post-produkci a na jeho finální verzi si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Většina z vás už na všechny novinky a fotky ohledně filmu už zřejmě narazila, ale protože opakování je matka moudrosti, proč si to všechno znovu neshrnout?:D


JAK TO ZAČALO
První oficiální informace o filmovém zpracování sci-fi romance poskytla sama Stephenie Meyer už v září 2009, tedy rok a kousek po vydání Hostitele v Americe, což po boomu, který autorka způsobila svou upíří senzací, nebylo příliš velkým překvapením.
Roku 2010 se svět dozvěděl ono důležité datum premiéry. To prozatím stále zůstává stejné, takže pokud ho ještě nemáte poznamenané, pište si za uši:

29. 03. 2013

Tehdy se objevila i jména producentů, mezi nimiž figurovalo také jméno autorky knižní předlohy. Na místo režiséra a zároveň scénaristy byl zvolen Andrew Niccol. Zrovna u režisérské židličky to vypadalo, že se bude velení přehazovat sem a tam jako horká brambora, když Niccola podle oficiálních zpráv nahradila v únoru 2011 Susanna White. Ta si spojení s očekávánou adaptací příliš dlouho neužila, protože v květnu téhož roku se do hry opět vrátil Niccol, definitivně se filmu ujal a také potvrdil, že Hostitel bude trilogií. Pro Stephenie to tedy znamená, že by se měla činit a vrhnout se co nejdříve do práce - pokračování ponesou názvy The Soul a The Seeker.


PŘEKVAPIVÉ OBSAZENÍ
Max Irons, Saoirse Ronan, Jake Abel
Po spoustě dream castingů, nekonečných spekulacích a netrpělivém vyčkávání internet zaplavila zpráva o prvním oficiálním obsazení, které bylo přijato ze strany fanoušků velmi rozpačitě. Hlavní roli dvacetileté Melanie Stryder/ Wanderer totiž získala tehdy sedmnáctiletá, herečka Saoirse Ronan, která svým andělsky nevinným vzezřením zkrátka nesplňovala představy čtenářů a dokonce i Stephenie Meyer měla nejprve pochybnostikteré však zmizely po jedné návštěvě kina
Milostný trojúhelník příběhu později doplnili syn slavného otce Max Irons jako Jared Howe a v roli Iana O' Shea Jake Abel, známý především z filmové adaptace Percyho Jacksona. S kým se museli naši vítězové na castingu poprat, na to se můžete podívat TADY.
K obsazené trojici se postupně přidali herci:

William Hurt
"strýček Jeb"
Diane Kruger
"Hledačka"
Chandler Canterbury
"Jamie Stryder"







Boyd Holbrook
"Kyle O' Shea"
Scott Lawrence
"Doktor"
Frances Fisher
"Maggie"













PRVNÍ, PRVNÍ, PRVNÍ A ZASE PRVNÍ


Se začátkem natáčení přišla na svých stránkách Stephenie Meyer kromě nového banneru pro Hostitele i s velmi zajímavou nabídkou. Několik vybraných šťastlivců mělo totiž šanci se po splnění podmínek na FB stránce filmu objevit v chystaném teaseru. Jak? To můžete vidět ve videu níže.


Dále se objevil oficiální plakát propagující film a s ním i banner v novějším a upravenějším hávu.



A v neposlední řadě byly zveřejněny první obrázky, nabízející menší ochutnávku z filmu: pohled na Saoirse coby brunetku a to buď jako Wandu s děsivýma očima nebo jako Melanie v šťastnějším období, respektive v náručí Jareda, ztvárněného Maxem Ironsem, a nebo také jejich první setkání. Nechybí ani obrázek Iana, jehož představitel Jake Abel si tedy nakonec kvůli své postavě vlasy neobarvil a zůstal věrný blond, pak Williama Hurta jako zvláštního strýčka Jeba se slušivým culíčkem, Diane Kruger, jejíž Hledačka je ale úplným opakem té, o níž se člověk dočte v knize, namakaná futuristická auta Hledačů, kteří mi připomínají Uklízeče z Charmed, a možnou módu tehdejší doby.










DALŠÍ FAKTA
Mnohým z nás vrtalo a stále vrtá hlavou nejen to, jak se Saoirse Ronan popasuje se svou dvojitou rolí, ale hlavně jak sami tvůrci chtějí podat fakt, že se v jednom těle nacházejí dvě duše. Ti to nakonec se souhlasem autorky vyřešily tak, že se Melanie a Wanda budou rozlišovat jednoduše pomocí akcentů, kdy Wanda bude mít obyčejný americký přízvuk, zatímco ten Melanin bude okořeněn jižanskou výslovností.
Pro některé může být také zajímavostí, že se na Hostiteli bude podílet maskérka, která má na svém kontě tři Oscary a především spolupráci na filmu Hunger Games - můžeme se tedy těšit na make-up á lá Effie?

Všeobecně je nyní ticho po pěšině a studio se snaží držet věci okolo filmu co nejvíce pod pokličkou, těžko tedy říct, kdy se dočkáme nějakého dalšího navnazení.

A co vy? Těšíte se na Hostitele, četli jste ho? Co říkáte na cast? Jak se vám líbí teaser, plakát, fotky?
Ráda se s vámi pustím do diskuze:D

zdroje: 12345678, 910111213

10 komentářů :

Sayury řekl(a)...

Páni, ani jsem nečekala, že ten hostitel bude znít tak dobře - věděla jsem dávno o té knize, sestra ji má dokonce doma, ale nijak mě to nelákalo, ale po přečtení anotace mi to zní vážně lákavě :)
Saoirse je jedna z nejnadějnějších hereček téhle generace, vždycky všechno zahraje naprosto bravurně, člověk by ji nemohl nevěřit..!

Dia řekl(a)...

moc dobře udělaný post!

norah řekl(a)...

tri časti? :O To som zvedavá, nakoľko jednotka ma dostala na lopatky, či sa Stephenie prekoná a napíše niečo ešte lepšie :D
s obsadením som najskôr nebola spokojná, Saoirse som videla v mnohých filmoch, ale do role Melanie mi jednoducho nesedela, ale uvidíme, rozhodne si film nenechám ujsť :)

annejude řekl(a)...

Sayury:
Tak to šup k sestře pro knihu! Já k ní taky z počátku přistupovala ostražitě, ale nakonec se mi příběh moc líbil:)
Souhlasím, Saoirse je na svůj věk velmi talentovaná, líbila se mi ve všem, co jsem s ní viděla a celkově je narozdíl od ostatních mladých hvězdiček taková vyspělá.

your ladies:
Moc děkuju!:)

norah:
Já bych se spokojila s jednou, ale tak co no:D Já mám právě strach, aby se to s pokračováním pak jen zbytečně neprotahovalo.
Byla jsem na tom podobně, ale budu parafrázovat jeden komentář k obsazení na jednom blogu, když řeknu, že budu mnohem radši za herečku s dobrými zkušenostmi a průpravou, která se do role moc nehodí, než za živoucí obraz Mel/Wandy bez špetky talentu:) Ale jak říkáš, počkáme si a uvidíme, jak to dopadne:D

Kristen řekl(a)...

Nu, knihu jsem si sice pořídila takřka hned po jejím vydání, když jsem ještě byla zblázněná do Stmívá, nicméně ta zblázněnost mě postupně opustila a já knihu nepřečetla. A stále jsem se k ní nedostala, takže mi kniha už tři roky jen tak leží na poličce. :D Teď se ji číst docela bojím, ale zatím jsem kupodivu našla poměrně kladné recenze, takže se na ni možná přes prázdniny podívám. :)

Co se týče filmu, tak na ten jsem zvědavá spíše kvůli obsazení, než kvůli tomu, že je to zpracování knihy. Saoirse Ronan mám fakt moc ráda, zatím mě v žádném filmu nezklamala, takže jsem zvědavá, jaká bude tady. Nu, uvidíme jestli na to pak půjdu do kina. Asi bude záležet na plnohodnotném traileru. :)

Simone řekl(a)...

Keď vyšiel Hostiteľ vôbec som nemala záujem si ho prečítať. Ani keď mi ho kamoška požičala, ležal dlho na poličke nedotknutý. Asi do stej strany to podľa mňa bola nuda. Potom. Sa. Všetko. Zmenilo. Nemohla som sa od knihy odtrhnúť a doatala zaslúžených päť hviezdičiek. Určite na to pôjdem do kina, neviem sa filmu dočkať. Trailer je úžasný! Osúhlasenie trilógie je pre mňa novinka - ja by som to nechala tak, Hostiteľ je dosť dobrý a aj očakávania budú vysoké. nerozumiem prečo keď je kniha úspešná, hneď musia tlačiť na viacero častí.

Sinead řekl(a)...

fakt sa ma to teším, zaujímavý nápad s tými akcentami, je to dobrý spôsob na rozlíšenie, kniha bola úžasná a film bude mať určite obrovský úspech. Asi si to ešte raz prečítam pred filmom. :-)

Destel řekl(a)...

Na tenhle film se hodně těším...Po Hobitovi to bude hned druhá pecka, co by měla v roce 2013 vyjít, takže na to rozhodně hodlám jít do kina. :D
Herecké osazenstvo se mi zatím líbí, zprvu jsem se na to moc netvářila, ale vypadá to zajímavě. Kromě toho jsem si Melanii nepředstavovala nijak zvlášť hezkou a ta kombinace hodně světlých očí a hnědé barvy nakonec vypadají velmi zajímavě. Saoirse má zajímavý obličej a herečka je to podle mě velmi dobrá a tak nějak se mi na tu roli vyloženě hodí.
Jinak děkuji za gratulaci... :)

Kristina řekl(a)...

Hostitel patří hned na druhé místo mých nej knih. :))) Taky všem moc doporučuji. Úžasná kniha. Nesmírně se těším na pokračování a na film ani nemluvím :D

annejude řekl(a)...

Kristen:
No válet ji jen tak určitě nenechej, kniha rozhodně stojí za přečtení. Já jsem taky víceméně fanoušek Saoirse, filmy s ní si většinou nenechám ujít, takže i kdyby se nejednalo o Hostitele, na film bych se podívala tak jako tak:)

Simone:
Přesně můj případ - po prvních kapitolách jsem občas měla nutkání knihu odložit, pak už to šlo ale jedním vrzem:D Mě se na traileru moc líbí jeho začátek a pak detailní záběr na Wandino oko:) Já jsem už od začátku u Hostitele zastáncem toho, že i přes ten unáhlený a trochu odfláknutý závěr, by nemusel vůbec mít pokračování.

Sinead:
Taky to považuju za dobrý nápad, navíc Saoirse je v akcentech docela profík.

Destel:
Všechno jsem už zmiňovala, nechci se proto znovu opakovat, ale s obsazením jsem na tom byla podobně, teď už jsem si na to i zvykla a uvidíme, no...jména slibující úspěch tam jsou:)

Nikki Finn:
Sláva, jseš asi třetí komentující člověk, co potvrdil, že Hostitel je výborná kniha:D Snad už jsou všichni pochybující přesvědčeni:)

Jinak všem vám děkuju, že jste se podělili o svůj názor, snad se těm, co se rozhodli pustit se do knihy, bude Hostitel líbit:)

Okomentovat