Nebezpečná láska (RC review)

on čtvrtek 12. července 2012
AUTOR: Kateřina Petrusová
NÁZEV: Nebezpečná láska
VYDÁNO: únor 2012
NAKLADATELSTVÍ: FRAGMENT
TAGY: román pro ženy, romantické, nebezpečné, mafie

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

"Bojíš se medvědů?" zeptala jsem se. Rázně zavrtěl hlavou.
 "Nebojim. Praštím je klackem!" vyhrožoval a hned odběhl kousek stranou, aby sebral ze země kus suché větve. "Takhle, hele!" zašermoval mi před obličejem, až jsem se rychle odtáhla.
 "Jestli nás náhodou nějakej medvěd pozoroval, teď už určitě vyděšeně utíká pryč," zasmála jsem se. Mike se vážně podíval a skoro slavnostně řekl:
 "Já na tebe budu dávat pozor, Paige."
 A já zase sledovala ten fantastický nepoměr. Tělo dospělého muže, který by na mě opravdu dokázal dávat pozor. A duše malého kluka, kterého jsem chránila já. Neodolala jsem a natáhla se, abych ho mohla pohladit po hlavě.
 "Jsi můj hrdina, Mikee."
 "Jako Spiderman?" Oči mu zářily a já se musela smát nahlas.
 "Ještě lepší než Spiderman," řekla jsem nakonec - vypadal opravdu spokojeně.

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla ještě jednou moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT, kde si můžete knihu objednat TADY.

• • •

• NADĚJNÁ ČESKÁ AUTORKA •

Pokud bych se rozhodla sestavit seznam českých autorů, jejichž literární počiny mi za ty roky prošly rukama a vynechala bych při tom povinnou četbu, věřte mi, že bych byla rychle hotová a ani bych se nezapotila. Nejde v žádném případě o nějakou averzi nebo nedůvěru ve  spisovatelské schopnosti Čechů, jen bohužel o to, že jsem si s málokterým padla do noty co se týče tématu a žánru. Avšak nyní s vydanou prvotinou Kateřiny Petrusové se to možná změní, protože už nyní její debut u většiny českých recenzentů boduje na plné čáře.

• MALÍ KLUCI VOUSY NENOSÍ •

Pro ošetřovatelku Paige je vzhledem k vytvořené citové vazbě vždy těžké se smířit se smrtí svého pacienta. Velmi ráda proto přijme práci u zámožných Bavettových, jejichž syn je po fyzické stránce zdravý jako rybička a jeho  energii a nefalšovaný dětský elán by mu mohlo závidět kdejaké dítě. Jenže Michael je už dávno dospělý muž, jehož psychika po vážné autonehodě z neznámého důvodu 'přepnula' a Michael se začal mentálně až příliš podobat čtyřletému dítěti. Nikdo netuší, kdy a zda vůbec se Michaelův stav změní, Paige si však svého malého-velkého svěřence velmi rychle oblíbí. Jediné, co ji na nové práci nedá příliš spát, jsou její podezřelí zaměstnavatelé...

• BLOGEŘI ŘÍKAJÍ ANO! •

Vydávání českých autorů, ať už detektivek nebo románů atd., není rozhodně žádným novým trendem, který by najednou vzbuzoval velkou pozornost, co tedy ale způsobilo, že je o Nebezpečné lásce tolik slyšet? Jedním z důvodů budou přibývající nadšené recenze blogerů, které fungují na principu řetězové reakce - první vysoká hodnocení knihy přilákají další recenzenty, kteří se chtějí o pravdivosti chvály přesvědčit. Mohu potvrdit, že vzniklé haló má své opodstatnění, protože příběh z pera Kateřiny Petrusové, původně nazvaný Malí kluci vousy nenosí, nabízí vskutku originální námět, který v kombinaci s autorčiným čtivým psaním, reálným vykreslením charakterů a nevtíravým příjemným humorem slibuje úspěch u čtenářů.

• ROMANTIKA A MAFIÁNI •

Děj se autorka rozhodla zasadit do amerického prostředí a to rovnou do samotného New Yorku, což jí podle  mě poskytlo široké pole působnosti a v očích mladšího publika přidalo s cizími jmény zřejmě na atraktivitě. Narozdíl od některých zaoceánských kolegů Kateřina Petrusová většinou netlačila v romantické lince příliš na pilu a vyhnula se klišé frázím, která by ve výsledku vyzněla přeslazeně. Možná jen hrdinové to brali se svým vztahem často moc 'hopem'. Základ druhé strany příběhu tvoří mafiánské podsvětí a nebezpečí věčně visící ve vzduchu - autorka si s touto zápletkou pěkně pohrála a v konečné fázi poradila velmi dobře. Naopak v této linii bych se pro příště nebála, řekněme, přitvrdit a ukázat tvář italské mafie v celé její parádě.

• CO SE CHYSTÁ DALŠÍHO? •

Dalo by se říct, že autorka si ve světě spisovatelů našlápla bravurně tou správnou nohou a bude-li se držet tohoto směru, z cesty úspěchů hned tak nesejde. Ozvláštněný romantický příběh, který ještě lehce podtrhuje přítomnost napětí a možného nebezpečí, do sebe vtáhne nemálo lidí, kteří budou jistě s neuvěřením sledovat paralelu mezi psychikou dospělého a dítěte a zároveň se bavit nad téměř třicetiletým mužem s dětskou duší v často komických situacích. Skutečně skvost, jehož čtení jsem si opravdu  přes pár maličkostí užila - pátou pomyslnou hvězdičku si, doufám, šetřím na volné pokračování Nepřítel nepřítele, které dostalo od nakladatelství nedávno zelenou. Druhá kniha se věnuje důležité postavě z Nebezpečné lásky, Robertovi, který se pro mě stal opravdu zajímavým charakterem knihy a pro svůj vlastní příběh velmi atraktivním adeptem - malou ukázku si můžete přečíst na oficiálním webu autorky v tomto článku, na jehož konci najdete i odkaz na první tři kapitoly!

• • •

MOJE HODNOCENÍ:
4/5