“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#17)

on pondělí 26. března 2012

Týdenní meme pořádané Luu.

KNIHY, KTERÉ BY SI ZASLOUŽILY VÍCE POZORNOSTI


PROČ? 13X PROTO
(J. Asher)

Jak si tahle kniha vede u nás? Řeknu asi takhle: o jejím českém vydání skoro nikdo neví. A vinu bez jakýchkoliv rozpaků hodím na tu strašnou růžovou věc, obvykle známou jako obálka knížky. Příběh je to přitom velmi dobrý, citlivý a odlišný.

NEOHROŽENÁ
(F. Pascal)

K této sérii mě váže pouto - s Mediátorem od M. Cabot ji totiž řadím mezi takové své YA premiéry. V zahraničí čítá přes třicet dílů, u nás se překladu dočkalo pouze prvních osm. Přitom knihy o Gaie, sedmnáctileté dívce postrádající gen strachu, patří mezi mé oblíbené. Je to akční, originální, pořádně zapletené, nechybí trochu romantiky a hlavně hlavní hrdinka je kick-ass v pravém slova smyslu.

TŘINÁCTÝ PŘÍBĚH
(D. Setterfield)

Knize ráda přezdívám "skrytý poklad knihovny". Objevila jsem ji náhodou při svém bezcílném bloumání knihovnou, když jsem si chtěla půjčit něco na letní čtení. Vykoukl na mě tenhle kousek s lákavým názvem a sympatickým přebalem a anotací slibující příběh á la Jane Eyre. Třináctý příběh mi učaroval a čím víc jsem se blížila závěru, tím víc jsem odmítala odložit knihu, abych se dozvěděla, jak to tedy všechno vlastně bylo.

VYVOLENÝ
(M. Curley)

První díl série Strážci času. To už bude taky nějaký ten rok zpátky, co jsem knihu četla a přiznám se, že z trilogie mám za sebou pouze tuto první část. Ostatní dvě byly věčně rozpůjčované a k přečtení pokračování jsem se už nějak nedostala a teď už se k tomu moc nemám. Pokud si ale drží stejnou úroveň, tak jde o skvělé čtení s tématikou cestování časem.

HOSTITEL 
(S. Meyer)

Jediná kniha z pera Meyerové, s níž jsem měla tu čest. Z počátku jsem jí moc nevěřila, protože mimozemšťani mě nikdy moc nefascinovali a při prvních stranách mi dělal problém se pořádně začíst. Pak už to ale jelo a kniha se dostalo do žebříčku mých oblíbených. S Twilight mánii se spousta lidí na knihy divá skepticky, ale budu parafrázovat svou kamarádku: "Lidi by měli žrát Hostitele, tady se Meyerová teprve vyznamenala!" 

BUDU TI VYPRÁVĚT
(J. Bucay)

Žánrem z jiného soudku. Pokud máte rádi dobré poučné povídky, krátké příběhy s myšlenkou, bajky a takové věci, zkuste určitě tuto knihu. Má to vlastně rámcovou kompozici - příběhy v příběhu. Hlavní linii tvoří mladík Demián, který se tak nějak snaží potýkat se svým životem. S hledáním sebe samého mu pomáhá psychoanalytik, kterého navštěvuje, a to tak, že mu na každé schůzce vypráví jeden příběh, který by mu měl na jeho otázky odpovědět.

DÍRA V DUŠI
(T. DeBartolo)

Obyčejná, ani nijak originální kniha, která se mě však něčím dotkla. Možná s tím svým syrovým, necenzurovaným, všedním a rádoby "tak to v životě chodí" stylem, jakým příběh o lásce autorka podává. Přečetla jsem ji na jedno posezení (nebo spíš noční poležení), uronila jsem slzičku a celá vycucaná a zároveň stále ještě uvažující nad knihou jsem šla spát. Nemusí se líbit všem, ale já bych ji doporučila bez váhání. 

3 komentářů :

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za tipy ke čtení. Zapátrala jsem v knihovně a půjčila si 1. díl Neohrožené. Knížku jsem přelouskla na posezení a po svátcích jdu pro další díl... Veru

annejude řekl(a)...

Jsem ráda, že se kniha líbila:)

Klára řekl(a)...

Další díly Strážců času určitě doporučuju. Všechny mám přečtené. A taky ti doporučuju Curleyové samostatný román Dávná kletba. Ten je taky o cestování časem a za přečtení taky stojí.

Okomentovat