“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Quote of the Week (#6)

on sobota 17. března 2012

Týdenní meme, pořádané Judit.

!POZOR!
Níže uvedené úryvky mohou obsahovat spoilery.
Z organizačních důvodů je většinou výběr jen z jedné knihy.


VSTŘÍC TEMNOTĚ
(LOVKYNĚ SNŮ #2)
- LISA McMANN -



VTIPNÝ MOMENT

 Janie mrkne na jeho poznámky.
 "Co to jako...," zarazí se a popadne blok.
 Přečte si stránku.
 Podívá se na Cabela.
 "Pan Vrba, paní Bílá, slečna Růženka... Heleme se, profesor Švestka. A kde máš plukovníka Hrušku?" Vybuchne smíchy.
 "Plukovník Hruška je ředitel Abernethy," odfrkne si Cabel.
 Janie se přestane smát.
 I když...
 Při čtení se vždycky po pár minutách rozchechtá. Zvlášť když zjistí, že slečna Růženka je pan Garcia, který učí průmyslové technologie.

ROMANTICKÝ MOMENT

 Janie se smutně usměje. Obejme ho kolem krku a položí mu hlavu na rameno. Přemýšlí. "Co když přijdu k úrazu? Nebo co když... se se mnou něco stane. Přestaneš mě milovat?" zeptá se tiše.
 "Jak bych mohl?" Cabel ji pohladí po vlasech. "Ale musím se naučit ovládat city, který k tomu patří. Nejsem zvyklej na to, aby mi na někom nebo na něčem záleželo tolik, až to bolí. To fakt ne."
 Janie zamyšleně mlčí. "Věděl jsi, že jsi první, o kom si pamatuju, že jsem mu řekla 'Miluju tě'? Ani matce jsem to nikdy nepověděla, pokud si vzpomínám. Což je smutný."
 "To jsem nevěděl," podotkne Cabel. Opře se hlavou o pohovku a zhluboka se nadechne. Vydechne. "Miluješ mě ještě, Janie?"
 Janie na něj zůstane nevěřícně hledět. "Jo, samozřejmě. Něco takovýho bych neřekla jen tak."
 "Pošeptej mi to jen tak do ouška," žádá Cabel.
Janie se usměje, přitiskne svou hladkou tvář na jeho drsnou a zašeptá to. "Miluju tě, Cabele."

SILNÝ MOMENT

 Cabel si připadá bezmocný, Janie omezená svou schopností. Oba si chvíli zoufají, každý sám pro sebe, než se smíří s tím, co je čeká za život. A nakratičko se dnes, na Valentýna, oba soukromě zamyslí nad tím, jestli má cenu v tom pokračovat.
 Jestli má cenu spolu pokračovat.
 Vzájemně se neustále a nadále mučit.

0 komentářů :

Okomentovat