“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Alex Flinn: Kroniky čarodějnice a deník Krásky

on sobota 10. března 2012
Příběh Krásky a Zvířete je jedním z těch nesmrtelných a jako pohádka na dobrou noc bude svůj účel plnit určitě ještě nějaký ten pátek. Tentokrát se chci ale zaměřit na moderní YA verzi téhle romance, Beastly. Zřejmě už jste s knihou měli tu čest - ať už jste na ni někde narazili, četli nebo viděli film, založený právě na předloze Alex Flinn, s Alexem Pettyferem a Vanessou Hudgens v hlavních rolích. Mou recenzi můžete najít zde.

Jsem zvíře. Zvíře. Ne jako vlk nebo medvěd, gorila či pes, ale strašné stvoření, které chodí vzpřímeně - stvoření s tesáky a drápy a chlupy rašícími z každého póru. Jsem stvůra.

Myslíte si, že vám tu vyprávím pohádky? Ale kdeže. Místo: New York. Čas: Současnost. Není to žádné postižení nebo choroba. A takový zůstanu navždy, pokud se mi nepodaří zlomit kletbu.

Ano, kletbu, tu, kterou na mě uvalila čarodějnice z hodiny angličtiny. Proč mě proměnila ve zvíře, které se ve dne schovává a toulá se v noci? Řeknu vám to. Řeknu vám, jak jsem býval Kylem Kingsburym, klukem, kterým byste chtěli být, bohatým klukem s perfektním vzhledem a perfektním životem. A pak vám taky povím, jak se ze mě stal dokonalý netvor.

Pokud si dobře vzpomínám, Beastly se asi nikdy netvářilo jako začátek nějaké série, opak je ale zřejmě pravdou. V tomto případě bych však měla vlastně mluvit o předzačátku. Ano, je to tak.
Ti z vás, kteří s touto oddechovou chuťovku s pohádkovým nádechem trávili nějaký ten čas, budou zřejmě nyní překvapeni, že se jednalo jen o odrazový můstek pro řadu nesoucí název mluvící za vše: Kendra Chronicles. Kromě prvního Beastly, které by podle všeho mělo hrát roli dílu 0, sem patří jeho krátká alternativa z pohledu Lindy, tedy Beastly: Lindy's Diary (alias díl 0.5), a jako třetí v pořadí, avšak v sérii nesoucí číslo 1, Bewitching. Tato kniha, která by údajně měla kroniky čarodějnice Kendry odstartovat, vyšla ve Státech před pár týdny, 14.2.2012. 

Milý deníčku,

Jsem zavřená... a nemám nikoho, komu bych se mohla svěřit, kromě tebe a... něj. Jeho srst a ty drápy - nejprve mě překvapily, ale teď si začínám u něj všímat něčeho jiného - něčeho hlubšího. Je to pohled v jeho očích, který mi říká, že skrývá nějaké tajemství. To nevadí - taky mám to svoje. Myslím, že se do něj zamilovávám.

Lind


 Čarování může být někdy na draka.
 Jednou jsem seslala kletbu na příšerného a arogantního středoškoláka. To skončilo dobře. Ty ostatní ale ne.
 Chodím teď na novou školu, kde nikdo neví, že jsem měla už dávno maturovat. Nejsem tu stále jen proto, že bych byla hloupá. Jen prostě nestárnu.
 Jak vidíte, jsem nesmrtelná. A po stovkách let vím skoro všechno - tedy kromě toho, kdy sebrat svoje schopnosti a zmizet.
 Chci pomáhat, ale věci se vyvíjejí takovým špatným způsobem, který bych nikdy nepředpokládala. Jako třeba když jsem se snažila vysvobodit nějaké děti z perníkové chaloupky a skončila jsem pověšená. Poté, co jsem vrátila z mrtvých (nesmrtelnost, vzpomínáte?), pokoušela jsem se hrát si na dohazovačku francouzského prince, což nakonec skončilo mým vyhoštěním z Francie navždy. A ta malá mořská panna, kterou jsem našla v záchranném člunu Titanicu? Ani na to nechci myslet.
 Teď mě dívka jménem Emma potřebuje. Pravděpodobně bych se do toho neměla plést, ale její rozkošná nevlastní sestra je intrikářská až do morku kostí. Myslím, že mám něco na to, abych tu holku napravila  - a není to kouzelná dýně. I když nikdy nevíte, co se stane, když začnu... čarovat.

Příběh Kendry se se 4,14 při 365 hodnoceních drží na GR zatím v lepším průměru, takže se ještě uvidí, jakým směrem se tahle série bude ubírat. Hned teď ale můžu říct, že s cover uhodili hřebíček na hlavičku, protože takhle krásnou pohádkovou čarodějnici ohánějící se kolem sebe kouzly a kletbami jsem už dlouho neviděla:) A co vy? Četli jste Beastly? Co říkáte na deníkovou verzi z pohledu Lindy? Zaujaly vás Kendřiny kroniky?

- anotace a obálky: 1, 2, 3

0 komentářů :

Okomentovat