Lovkyně snů #2: Vstříc temnotě (RC review)

AUTOR: Lisa McMann
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Fade (Dream Catcher #2)
ČESKÝ NÁZEV: Vstříc temnotě (Lovkyně snů #2)
DATUM VYDÁNÍ (ČR): 08.03.2012
NAKLADATELSTVÍ: FRAGMENT
TAGY: YA, paranormální, zvláštní schopnost, romantické, 15+

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých… Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny. Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Jeho prsty se zdrží na její tváři. "Ale až skončíš školu," řekne s významným pohledem, "pak to bude něco úplně jiného."
Janie tomu nemůže uvěřit.
A pak tomu uvěří.
Takhle si pojišťuje jejich mlčení.
Svaluje vinu na ně.
Janie ví, co má říct.
Ale z toho, že to musí
vyslovit, se mu málem pozvrací na boty.

TRAILER

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla ještě jednou moc poděkovat nakladatelství FRAGMENT, kde si můžete druhý díl série Lovkyně snů s názvem Vstříc temnotě objednat TADY.

• • •
(Může obsahovat spoilery na předcházející díl)

• PODEZŘELÝ UČITEL •

V druhém pokračování se znovu setkáváme s lovkyní snů Janie Hannaganovou, jejíž život se za poslední měsíce podstatně změnil. Stačí přežít poslední pololetí na střední škole a čeká ji vysoká. Přestala si přivydělávat v pečovatelském domě. Má přítele pracujícího pro policii na škole v utajení.  I jí byla ze strany kapitánky po případu, kdy jim posloužila svými zvláštními schopnostmi, nabídnuta spolupráce. Při dalším úkolu jsou tentokrát na stopě sexuálního delikventa z řad učitelů na jejich škole. A Janie souhlasí s tím, že bude hrát roli volavky. Netuší, jak moc je Cabelův strach o ni oprávněný. Navíc při zdokonalování svého umění vstupovat do cizích snů zjišťuje, že tak, jak má každý líc i svůj rub, má i její nadání nějaké důsledky. Vyhlídky nejsou zrovna nejrůžovější.

• MÁLO A ZÁROVEŇ MNOHO •

Lisa McMann svým neobvyklým stylem psaní, který se v podstatě skládá z krátkých, holých vět a útržkovitého vyprávění s přesnými časovými údaji, vtrhla do mého knihomolského světa a předvedla mi zase odlišný háv YA literatury, z kterého jsem, pokud si vzpomínáte na mou recenzi, nebyla zrovna dvakrát moudrá. Ale tak, jak jsem byla tenkrát nerozhodná a na vážkách, jsem si nyní po dočtení pokračování jistá svým názorem a hodnocením, protože autorka mě dokázala přesvědčit. Její způsob, jak vyprávět ve zkratce, aniž by ochudila čtenáře o to nejzajímavější a nejpodstatnější, si mě už také získal na svou stranu - soustřeďuje se zejména na to důležité dění, od něhož neodbíhá, a tím, že neřekne příliš mnoho, ve vás nahlodá takovou tu chuť zjistit víc a víc.

• KROK DOPŘEDU •

Myslím, že se druhý díl od toho předchozího posunul o krok dopředu a to ve všech směrech. Vztah Janie-Cabel se dostává na další úroveň a udržel si svou reálnost tím, že se nepředváděl jako ideální pár v naprostém souznění a harmonii a oba spolu prožívali dobré i špatné dny. Stejně jako na začátku, potýkají se s jistými potížemi a starými kostlivci a učí se, jak být spolu. Tématem zápletky se autorka odvážila zabrouzdat na trošku choulostivější pole, a tím je sexuální deviantství a znásilnění. Mladý, atraktivní učitel, který nezkazí žádnou zábavu a má ke studentům blízký vztah, takže pro studentky není těžké se poddat platonické lásce - dnes celkem častý jev. Co když to ale někomu nahraje do karet a této naivity a slabosti využije? Z knihy není cítit žádný strach ze zvoleného námětu - ukazuje nám, jak celé tohle neštěstí může začít, jak může skončit. Zaběhnout do takových detailů, aby se z toho zase nestal kousek do nějaké perverzní sbírky, ale na druhou stranu aby předvedla krutou stránku této reality, s tím autorka nemá problém. Měla jsem tip na rozuzlení, které bylo okamžitě sfouknuto samotným závěrem, který nabral zcela nečekaných obrátek.

• NA VELIKOSTI NEZÁLEŽÍ •

Sérii Lovkyni snů je podle mě možné bez většího studu označit za jeden ze živoucích důkazů toho, že napínavý  a zajímavý příběh, z něhož bude člověka z nedočkavosti ruka, třesoucí se na otočení dalších stran, nemusí být vůbec kniha o mnoha listech s podrobným líčením. Na pár hodin si bohatě vystačíte s touto malou a tenoučkou knížkou, která vám dá víc, než byste si dokázali představit.

• • •

MOJE HODNOCENÍ:
5/5