“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Quote of the Week (#1)

on sobota 26. března 2011

Mezi další, pokud možno pravidelné, příspěvky, které se tu budou objevovat, přibude i týdenní meme z dílny Judit

Cílem je každou sobotu zveřejnit:

• 1 vtipný výrok
• 1 romantickou scénu
• 1 silný moment

Moje pozn.: Z organizačních důvodů bude většinou výběr jen z jedné knihy.
!POZOR!: Níže uvedené úryvky mohou obsahovat spoilery.


 
SMEČKA
- ANDREA CREMER -


VTIPNÝ MOMENT

 Ansel se zachytil palubní desky, když jsme se za hlasitého kvílení pneumatik vyřítili z příjezdové cesty. Dovnitř pronikl pach spálené gumy. Když jsem předjela třetí auto, střelil po mně pohledem a rychle se připoutal.
 "Jen proto, že máš dneska punčocháče, mě ještě nemusíš zabít."
 "Nemám punčocháče," ucedila jsem a prohnala se kolem dalšího auta.
 Ansel povytáhl obočí. "Ne? A není to neslušný nebo tak něco?"

ROMANTICKÝ MOMENT

 "Jo. Dám ti všechno, co si budeš přát, slibuju. Jen mi řekni jednu věc."
 "Jakou?"
 "Že o tohle stojíš, o nás." Ztišil hlas, takže mu bylo jen stěží rozumět. "Že mě jednou budeš milovat."
 Ruce se mi začaly třást. "Rene, víš, že budeme spolu. Víme to oba už hodně dlouho."
 "Takhle to nemyslím."
 "Proč to ode mě chceš slyšet?" Chtěla jsme se odtáhnout, ale držel mě pevně.
 Pousmál se. "A proč ne?"
 To mě rozčílilo. "Chceš snad tvrdit, že ty mě miluješ?"
 Měla to být jen řečnická otázka, provokace, ale v jeho očích jako by vzplál oheň.
 "Co bys řekla?" Přitiskl své rty k mým, nejprve jemně, postupně však stále naléhavěji. Překvapeně jsem znehybněla v jeho náručí, zatímco on dál vyvíjel něžný nátlak. Nakonec jsem se polibku poddala, utápěla se v tom teple, co chvíli jsem se od něj nepatrně odtáhla, protože jsem věděla, že mě okamžitě přitiskne ještě těsněji k sobě.  

SILNÝ MOMENT

 "Tady nejde o lásku, ale o přežití."
 "Ne, Callo. Tady jde jedině o lásku."

•••

Vybrala jsem scény ze Smečky, protože jsem ji dočetla včera večer, takže z ní mám ještě takové ty "nejčerstvější dojmy".
Kniha sama o sobě moc vtipy nesrší, spíš se v ní sem tam mihnou nějaké ty úsměvné věty, asi nic z čeho by člověk padal ze židle. Zato těch romantických je tam skutečně až až. Schválně jsem z nich vybrala jednu s Renem, protože ať už si Calla myslí co chce, já jednoznačně slyším jen: Ren. Buchbuch. Ren. Buch buch. Ren:D



0 komentářů :

Okomentovat