“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Quote of the Week (#3)

on sobota 28. května 2011


Týdenní meme, pořádané Judit.




Cílem je každou sobotu zveřejnit:

• 1 vtipný výrok
• 1 romantickou scénu
• 1 silný moment

Moje pozn.: Z organizačních důvodů bude většinou výběr jen z jedné knihy.
!POZOR!: Níže uvedené úryvky mohou obsahovat spoilery.


ZTRACENÉ MEMOÁRY JANE AUSTENOVÉ
- SYRIE JAMES -


VTIPNÝ MOMENT

 "S mými uzly je vše v pořádku, Mary"namítnul klidně Frank. "V určitých kruzích se říká, že mé schopnosti uzlovat jsou nepřekonatelné a jedny z nejlepších v Královském námořnictvu."

 "Nikdo kromě vaší vlastní matky by nic takového neřekl," odpověděla Mary.
 "A taky že ano," souhlasila hrdě matka. "Můj Frank byl vždy zručný a čas strávený na moři ho jistě na tuto činnost dobře připravil."
 "Uznávám, že je pravda," řekla jsem, "že Frankovo uzlíkování třásní na zácloně je lepší, než jsem kdy od nějakého muže viděla."

ROMANTICKÝ MOMENT

 "Kdybych se já měla zamilovat," odpověděla jsem se vzrůstajícími emocemi, "chtěla bych jednat jako Marianne."
 "Ze srdce."
 " Přes veškerý rozum cítit lásku."
 "Všechen ten zázrak a okouzlení."
 "Všepohlcující vášeň!"
 "Ano."
 "Ano!"
 Naše pohledy se setkaly. V jeho očích jsem uviděla hlubokou vroucí lásku. To byll ten okamžik? uvažovala jsem. Srdce mi bušilo tak divoce, že musel jeho tlukot vidět i slyšet. Chystal se mi říct, že mě miluje? Chtěl mě políbit? Požádal by mě o ruku?

 Otočil se ke mně se zaníceným přikývnutím a poposedl si blíž ke mně. "Ano. Mluvit přirozeně."

SILNÝ MOMENT 


 Carolyn povzdechla. Edward se smál a kroutil hlavou. "Teto Jane, to není možné." "Všechno je možné, Edwarde, jen když uvěříš." Na chvíli zmlkl, přemýšlel a potom se zeptal: "Chcete tím říct, že když budu věřit vašemu příběhu tak, jak jste ho vyprávěla, pak to bude, jako kdyby to byla pravda?" "Rozumíš tomu správně, Edwarde."


•••

Vybrala jsem tentokrát pasáže z historického románu, který jsem nedávno četla. No a jelikož je o Jane Austenové, jsou tam spíše romantické a úsměvné momenty, než nějaké plné humoru. Člověk si s tím ale u dobré knížky bohatě vystačí:)

0 komentářů :

Okomentovat