“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Posuď knihu podle obalu (#3)

on neděle 24. dubna 2011

Týdenní meme pořádané Syki.

ZLODEJKA KNÍH
- MARKUS ZUSAK-

Anotace:


Začínáme rokem 1939. Evropa je v pohybu. A smrt nikdy neměla víc práce.


Liesel je malá dívka, která žije na malém městě se svými adoptivními rodiči, špatně spí, moc jí nejde čtení, hrává na ulici fotbal s kamarády odvedle. Mohlo by to být obyčejné dětství, kdyby to městečko neleželo uprostřed Německa. Liesel chodí do Hitlerjugend, zdravívá pravicí nepřítomného Führera a krade knihy. Jinak řečeno to obyčejné dětství není: promluví do něj bomby, neštěstí a smrt. Smrt ostatně v knize promlouvá pořád: co by to taky bylo za příběh, kdyby neměl vypravěčku? Nechte se zlákat jejím vyprávěním: účinkuje v něm to děvče, harmonikář, židovský boxer, Němci a zloději. Dozvíte se z něj, že i smrt má srdce.

•••

Nesnažím se tu shromáždit obálky z celého světa. Slovenskou obálku jsem vybrala z jednoho prostého důvodu: Ze všech dostupných si mě tato získala nejvíce. Je podobná svému originálu, avšak liší se zvoleným fontem. 
Svým klidným vzhledem a barvami s obrátkem jakoby zahalným mlhou navozuje ten správný pocit tajemna, které přehlušují křiklavé červené skvrny, což podle mě docela vystihuje anotaci, která je k dispozici. Knihu jsem ještě nečetla, ale rozhodně to mám v plánu.

1 komentářů :

Lili.en řekl(a)...

je tato kniha dobrá? anotace mě zaujala :)

Okomentovat