“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Podzimní dumání: Dream Casting

on čtvrtek 27. října 2011

Podzimní dumání pochází z podzimního speciálu Děsivý podzim, který pořádají Abyss se Syki.

"Dream casting"

Mnohokrát se mi při rozplývání se nad některou z knih stává, že se mi před očima začne odehrávat vlastní film - samozřejmě všechny důležité funkce jako je režisér, kameraman, kostymér a další, nevykonává nikdo jiný než já sama:D Fantazie mi tak jede na plné obrátky a já si můžu vysnít cokoli a kohokoli si zamanu. Přestože ty nejlepší a naprosto ideální představitele, kteří by mohli ztvárnit jednotlivé knižní postavy, vytvoří naše mysl, někdy se i ona rozhodne namísto nováčka obsadit ty již existující ve skutečném světě. 
Voilá, dream casting je na světě.

Stačí zadat do vyhledávače jméno knihy a výše zmíněné spojení a internet na vás začne plivat hromady odkazů se známými herci, zpěváky, modely, ... Spousta lidí v tom vidí zábavu. Rádi  a často si tyto seznamy vytvářejí, poté o nich diskutují s ostatními. Osobně jsem si nikdy nesedla a nevybírala si mezi slavnými tvářemi, kdo by se mi vzhledem ke čtené knize hodil právě "do krámu". Je pravda, že se mi někdy při čtení vynoří před očima přímo konkrétní osoba ze showbussinessu, ale i tak se spokojím se svými představami. Právě proto preferuju, když se nejdříve přečte kniha a až pak se popřípadě koukne na její filmovou adaptaci, protože ať už to bude snímek sebezdařilejší, nikdy se mu nepovede překonat ty první jedinečné scény, které se mi samy vyrojily v hlavě, když jsem s hrdiny prožívala jejich příběh. V opačném pořadí na mě totiž jinak všude ze stránek vyskakují ty "profáklé ksichty", které by se mi nepodařilo vystrnadit z hlavy ani násilím. Jo, jo, zlatá fantazie.

Navíc ve světě celebrit se až tolik nevyznám, takže by můj výběr byl zřejmě omezen:D Ještě ke všemu jsem dosti vybíravá a nevím, zda by mými přísnými měřítky prošel každý. U ostatních, jejichž požadavky jsou zřejmě volnější, mi ale sestavování dream castingů nevadí ani neotravuje. Naopak, ráda se podívám na názor někoho jiného, porovnám ho se svou vidinou, odsouhlasím s uznáním jejich volbu nebo ji zavrhnu:D
Každý má právo si představovat své oblíbence a hrdiny knížek po svém, ať už tedy jako náhodného cizince nebo hvězdu ze stříbrného plátna - je to naše hlava, takže může být každému ukradené, co si v ní budeme promítat.

1 komentářů :

Syki řekl(a)...

Některé dream castingy jsou zajímavé, ale ve většině se objevují stejné osoby a to pak už člověku začne lézt krkem.

Okomentovat