“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Podzimní dumání: Láska na první pohled

on pátek 21. října 2011


Podzimní dumání pochází z podzimního speciálu Děsivý podzim, který pořádají Abyss se Syki. Je to vlastně jiná obdoba Letního dumání, takže můžete očekávat mé názory na některá z témat. Hned to první, včerejší, jsem bohužel nestihla, takže to napravuji o den později. Jedná se o zajímavé téma:

"Láska na první pohled"  
Hezky nám to zní, hezky se na to kouká a hezky se o tom čte.
Jenže i toho nejlepšího dortu se člověk přejí a sladké pak nechce jeden čas ani vidět. A podobně to mám i s láskou na první pohled u knižních hrdinů. Stačí mi to jednou za čas a pokud autor ví, co to jsou rozumné dávky, nemám s tím nějaký výrazný problém. 
Jestli věřím v lásku na první pohled? Asi ne, ale dějí se i méně možné věci. Já osobně jsem ji ještě nezažila - u mě to byl spíše... prvotní zájem. Motýli v břiše se dostavili až později:)
Co však bytostně nesnáším, tak to je bláznivý a nereálný proces, kterým prochází hlavní postavy některých knih. Objeví se kluk snů a hrdinku aby odváželi - okamžitě se stává středem jejího vesmíru, všechno, co vypustí z úst, je pro ni svaté a jediné, co se jí honí hlavou, je ON. V těchto případech mám chuť tu holku majznout něčím po hlavě a seřvat ji, kde že to nechala mozek. Zamilovaní dělají hovadiny a chovají se poněkud abnormálně, ale i tohle rozplývání se má někde svůj konec. 
Možná proto mám o tolik radši, když se láska ústřední dvojice pomalu vyvrbí z krásného přátelství - jeden druhého znají jako své boty, klábosí a vtipkují spolu o čemkoliv, aniž by to bylo trapné, sdílejí spolu určitá tajemství a tak to pokračuje, dokud si neuvědomí, že jsou pro sebe ti praví... tenhle scénář se mi zřejmě nikdy neomrzí:D

Láska na první pohled ale rozhodně není nic, co bych odsuzovala - je to jakási novodobá pohádka, která buď vstoupí do vašeho života a stane se skutečností, nebo může zůstat krásnou ideou romantických dušiček či bude mně podobným čtenářům sloužit jako dobré čtení k odreagování. Je to jedno z tutových témat, na které sází každý třetí romantický příběh, ať už jde o film či knihu, a které zřejmě lidstvo hned tak neomrzí. Jak já říkám, mít originální námět a napsat něco, do čeho se nikdo před vámi ještě nepustil, je dneska setsakra problém a nikdy to není záruka dobré "story".
Do toho, ať si klidně točí filmy a píšou knihy na tolik přetřásanou a omílanou lásku na první pohled - hlavní síla je ve zpracování.

0 komentářů :

Okomentovat