“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Kouzlo pohádek (#1): Popelka

on pátek 9. prosince 2011

Kouzlo pohádek je meme pocházející ze speciálního zimního projektu Mrazivé období, které vytvořily Abyss a Syki. Každý pátek se zde bude na téma předem určené pohádky článek s názorem či vztahem k ní. Více se dozvíte TADY nebo TADY.

"Popelka"

Miluju pohádky, prostě a jednoduše je zbožňuju. Kreslené, psané, hrané, zpívané, je to jedno. Pohádky jsou pro člověka každého věku v každé době. Jsem tzv. romantik s mírou, ale jakmile jde o pohádky, tak to je jiná. A právě Popelka patří mezi tyhle moje zamilované srdcovky.
Jistě, máme tady to dnes obvykle laciné téma - hlavní hrdince, chudé, ale krásné a laskavé, staví život do cesty jen samé překážky, avšak láska překoná všechno a úžasný princ se do ní zamiluje, najde ji a odveze si ji do svého zámku, kde spolu žijí až do dnes. 
Můžu s klidem a beze studu říct, že touhle lovestory jsem zblblá do dnes a moc ráda si ji vždy připomenu. Je pravda, že spíše než verzi s vílí kmotřičkou a dýní preferuju verzi tří kouzelných oříšků - a ano, může za to částečně film Tři oříšky pro Popelku s L. Šafránkovou. Je to jedna z mých nejoblíbenějších českých pohádek, kterou už mám zkrátka spojenou se Štědrým dnem a myslím, že jindy během roku pro mě postrádá jakési to kouzlo navíc:)
Nejlepším okamžikem této pohádky, na který se vždy těším a to ať už je to jaká chce verze, je zkoušení a  nazouvání střevíčku. Nevlastní sestry snažící se narvat do drobného střevíce nohu za každou cenu a pak na scénu přichází ušmudlaná Popelka, jejíž nožce padne střevíček jako ulitý, čímž vytře všem přítomným zrak a my se jim můžeme jen smát. 
Už si nejsem jistá, kde jsem to slyšela, ale zaujala mě k této části taková vysvětlující poznámka a to, že v dřívějších dobách, obzvláště v Číně, kde je tato pohádka taktéž velmi populární, byla za jeden symbolů krásy považována právě malá velikost chodidla, základ vzniku motivu tedy lze hledat právě v tomto.
V posledních letech, jak jinak, začaly filmaři pohádku zasazovat do moderní doby. Osobně jsem viděla jen tu komedii s Hilary Duff, která mi přišla i celkem dobrá a zábavná (ztratit mobil místo střevíce, no považte), ale slyšela jsem už i o těch s tou Disney hvězdičkou, jejíž jméno si teď nevybavím, a s Lucy Hale. Nevím teda, ale klasiku člověk holt nenahradí.
Co si takhle jinak pamatuju, tak je pohádková knížka s nádhernými ilustracemi, kterou máme ještě doma. Popelka tam stojí v překrásných nadýchaných šatech a všichni k ní vysílají obdivné pohledy - tolik jsem si jako malá přála mít taky takové šaty! Rozhodně jedna z nejkrásnějších pohádek vůbec.
Tak co, těšíte se letos na vánoční Popelku?:)  

0 komentářů :

Okomentovat