Recenze: Slepá vášeň

on sobota 24. září 2011
AUTOR: Meg Cabot
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: She Went All The Way
TAGY: contemporary, román pro ženy, detektivní zápletka

Scénáristka Lou Calabreseová se cestou na natáčení v aljašské divočině musí mačkat v helikoptéře s tím posledním, o koho by stála: je to Jack Townsend, sex symbol Hollywoodu, ale pro Lou jen nafoukaný sukničkář. Zrovna nedávno ho odkopla hrdinka posledního filmového hitu, která se vzápětí provdala za Louina dlouholetého přítele. Lou má pocit, že nic horšího ji už nemůže potkat.

Ovšem jen do chvíle, než se z pilota vyklube nájemný zabiják, který má miláčka Ameriky zastřelit, a jejich vrtulník havaruje uprostřed zasněžených lesů. V té nejhorší možné chvíli, kdy by měli myslet jen na záchranu, si pak Jack začne lámat hlavu, proč si nikdy nevšiml, jak je ta jedovatá scenáristka sexy. A ona v něm pomalu přestává vidět jen náfuku a sukničkáře…

"Ne," odpověděl po pár vteřinách. "Promiň. To mi nestačí. Chvíli jsi totiž vypadala, že mě chceš vážně zavraždit. A bojím se, že jakmile se k tobě otočím zády, zabodneš mi rampouch do hlavy -"
"Jacku," vydechla Lou. Z jeho těla sálalo takové teplo, že se poprvé za celý den zahřála. Byl to příjemný pocit. Moc příjemný. Až nebezpečně příjemný. Naposledy takhle zblízka cítila mužské tělo před mnoha týdny - vlastně spíš měsíci - tedy, pokud nepočítala to, co se stalo ráno. Ale Jack podle všeho vůbec nevěděl, co dělá.Teď to ovšem věděl. A moc dobře.

• • •

KRÁSY ALJAŠKY
Jack rozhodně nečekal, že bude někdy objevovat krásy Lou Calabreseové, uštěpačné scénáristky, které jako by byl trnem v oku. Hezká je, to ano, ale jinak naprosto odlišná od všech žen, s kterými Jack doposud randil. Škoda, že všechny její přednosti a kvality, do nichž by se velmi snadno dokázal zamilovat, oceňuje až teď, když se jim jakžtakž podařilo přežít pád helikoptéry, prchají před nájemnými vrahy a trčí kdovíkde ve studených horách mimo civilizaci. Pro Lou je tohle vážně poslední kapka. Jako by nestačilo, že napsala oscarový scénář k filmu, který zničil její vážný desetiletý vztah a vehnal jejího přítele do náruče krásné herečky. Pak se kvůli nově vzniklým problémům ohledně natáčení jejího dalšího filmu musela vydat na Aljašku, kam jí při cestě helikoptérou nedělal společnost nikdo jiný než miláček Ameriky, Jack Townsend, jehož zadek by rozhodně stál za hřích, kdyby to nebyl další povrchní a sukně prohánějící herec. No a teď, k její zatracené smůle, si můžou kvůli němu začít kopat hrob.

STARÁ DOBRÁ MEG
Meg Cabot je u mě jako spisovatelka zapsaná jako ta, která nikdy nezklame. Možná je to třeba tím, že jsem si ji oblíbila tak, že by mi i blbost od ní připadala jako úžasný kousek do knihovničky, ale prostě ani tentokrát nebudu knihu z jejího pera kritizovat.
Ať už se jedná o dívčí čtení, fikce s paranormálními prvky nebo v tomto případě typický ženský román, člověk se může spolehnout na to, že se nebude nudit. To je totiž přesně to, co má Meg naprosto v malíčku - humor. Komické situace a všudepřítomné trefné hlášky vás budou doprovázet celou knihou, což zajistí, že vám nebude vadit občasná předvídatelnost a ohrané romantické věty. Zápletka, kdy jsou hlavní hrdinové pronásledováni a jde jim o život, jako pozadí šikovně nahrála příběhu a přestože nepatřila k těm komplikovanějším, člověk si ji i tak užije.

"POTŘEBUJU VĚTŠÍ ZBRAŇ."
Jedním z dalších důvodů, proč mám tak ráda knihy této autorky, je to, že vytváří skvělé hlavní postavy, které si člověk rychle oblíbí a začne jim fandit. Když o tom tak přemýšlím, ještě se mi zatím nestalo, že bych nesympatizovala s některými jejími hrdinkami nebo hrdiny.
Postava Lou je správná ženská - proporcemi to není žádná modelka, má zdravé sebevědomí a svou prořízlou pusu nemá jen tak pro nic za nic. Ještě ke všemu dokáže na lopatky položit víc jak metrosmdesát vysokého chlapa - jedeš, holka. I přes svůj rázný přístup je to uvnitř ale pořád citlivý člověk, který má strach, že se znovu spálí. Spolu s Jackem tvořili dokonalou dvojici - jejich popichování vás donutí se přihlouple usmívat a z  žhavých scén málokoho nepoleje horko. Kdo by si nezamiloval sexy zázrak Hollywoodu s šarmem o velikosti Aljašky? Ach, navíc ty jeho počáteční rozpaky, jak se cítil být nejistý na poli vztahů, byly prostě roztomilé.

• • •

MOJE HODNOCENÍ: 4/5
Nejedná se o žádné převratné dílo - zkrátka příjemná kniha na odpočinutí, která vám bude působit radost ze čtení a okořeněná typickým cabotovským vtipem pobaví. Ideální pro den lenošení.