“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#7)

on pondělí 26. září 2011

Týdenní meme pořádané Luu.

ČTENÍ NA LÉTO

Téma bylo původně myšleno tak, že člověk vybere svou TOPku knih, které by si rád v létě přečetl. No a jelikož mám už nějaký ten týden letní prázdniny za sebou, tak naštěstí pro takové případy tu je i náhradní řešení. Představuju vám svůj sestavený seznam několika knih na léto - za ta léta prověřených mou osobou:D
Jedná se buď o historické romány, čtení pro holky nebo jednoduché detektivky, protože moje letní čtení je většinou oddechové a nese se proto v duchu těchto žánrů.

HRDINKOU SNADNO A RYCHLE (#1)
(M. Cabot)

Jakákoli kniha od této autorky nikdy není šlápnutím vedle. Zrovna tuto jsem vybrala proto, protože mně samotné dělala jedny prázdniny společnost - zhltla jsem ji během jednoho odpoledne a můžete mi věřit, že hlídání sester se hned zdálo být příjemnější;)

LOVE AT FIRST CLICK
(E. Chandler)

Lehký dívčí románek, čtený letos na konči školního roku, tedy v době, kdy žádná tlustší nebo složitější kniha nepřicházela v úvahu. Byl to pěkný příběh s dobrými postavami a řekla bych, že pro čtenáře začínající číst v angličtině ideální rozjezd.

BEZCHYBNÁ
(L. Chapman)

Další takové holčičí čtení, které byste mohli spořádat někde na dece u vody. Sice předvídatelné, ale komu by to vadilo, když to člověku něco dá. Já si to rozhodně užila. Romantika, přátelství, boj se sebou samým... a Cyrano jako námět, nač by si měl tedy člověk stěžovat?

TŘINÁCTÝ PŘÍBĚH
(D. Setterfield)

Nádherná knížka, skrytý poklad knihovny. Objevila jsem ji při svých toulkách uličkami náhodou, ale něco, co má na obálce poličku s knihami, nemůže zůstat bez povšimnutí. Ze začátku jsem měla rozpolcené pocity a některé pasáže mě ani moc nebavily, ale právě onen třináctý příběh mi učaroval a zbytek knihy jsem pak přečetla na jeden zátah. Jak napovídá anotace, stylem podobné Janě Eyrové a Na Větrné hůrce.

JANA EYROVÁ
(C. Brönte)

Nemůže tu chybět jedna z klasik. Jana Eyrová je stejný případ jako předchozí dílo - u některých částí mi nedělalo hlavu, jestli knihu odložím nebo ne, ale postupně to získává své grády. Rozhodně román, na který se jen tak nezapomíná a příběh velké lásky, jež to neměla jednoduché.

SÉRIE STEPHANIE PLUM
(J. Evanovich)

Průměrná série o zbrklé a švihlé náháněčce lidí, kteří se nedostaví k soudu (tzv. lovec odměn). Stephanie je ztřeštěná hrdinka, které se prostě musíte smát a situace, do kterých se dostává, člověka pobaví. A o tom přeci léto je, ne? O zábavě. Přijdete si tu na humor, romantiku pro starší čtenářky a detektivní zápletku, a zabijete tak přebytek volného času.

SÉRIE SOOKIE STACKHOUSE
(C. Harris)

Předloha pro seriál True Blood podle mě není tak dobrá jako samotný seriál, ale označit ji za příjemnou oddechovku můžu. Pokud tedy fandíte upířinám a podobnému paranormálnu, můžete zkusit právě tuhle sérii. Hlavní hrdinka sice dokáže děsně lézt na nervy, ale sexy vikingský upír to dokáže snadno vynahradit;)

SHERLOCK HOLMES
(Sir A. C. Doyle)

Jedny z nejlepších povídek detektivního rázu vůbec. Sherlock Holmes je prostě někdo a pro mě detektiv s velkým D. Jeho genialitě a jízlivosti jsem propadla téměř okamžitě, navíc se jedná o krátké příběhy, takže na prázdiny skvělá volba.

SLEČNA MARPLOVÁ
(A. Christie)

Samozřejmě, Agatha Christie je už pojem sám o sobě. Knihy o slečně Marplové patří mezi mé oblíbené a nikdy není špatné po ní sáhnout, když hledáte odpočinkovou detektivku.

COKOLIV OD J. AUSTEN

Ach a na závěr žena, která ovládla pole ženských románů 19. století. Jak říká titulek, ať už si od Jane Austenové rozhodnete v létě přečíst cokoli, vždy to bude správné rozhodnutí. Její knihy čtu ráda a neváhám si dát o prázdninách re-reading. Letos to byl zrovna Rozum a cit. Takže Jane Austen je skvělá kamarádka do teplých letních dní:)

0 komentářů :

Okomentovat