“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#1)

on pondělí 11. července 2011

Nakonec slabošsky podléhám a připojuju se k dalšímu meme, které jsem si z počátku moc nechtěla vzít kvůli tomu, že se koná každé pondělí, kde už mám dvě meme. Jenže strašně lákavým tématům, které připravila Luu (info TADY), jsem nějak nedokázala vzdorovat. Začínám, sice trochu později, ale přece, s tématem číslo 1, což znamená, že budu oproti ostatním značně pozadu:

OBLÍBENÉ POSTAVY

Celé toto meme pro mě bude velkou výzvou, protože mi občas dělá problém vybrat vždy jen určitý počet věcí. No a hned tenhle první výběr mi dal pořádně zabrat. Jak může člověk z těch spousty skvělých knižních hrdinů, z nichž by si téměř každý zasloužil své místo v tomto seznamu, vybrat jen 10 z nich? Je výkon, že jsem se pro některé vůbec rozhodla - pořádník je už nad mé síly.

JO MARCH
(L.M. Alcott: Malé ženy)
Kdo tvrdil, že holky z klasiky musí být křehké a sladké jak med? Jo taková rozhodně není. Ze čtyř dcer Marchových je ona tím věčným snílkem a divoškou, která by mohla z fleku konkurovat kdejakému klukovi. Je upovídaná, ztřeštěná, veselá. Okamžitě jsem si ji zamilovala.


SUSANNAH SIMON
(M. Cabot: série Mediátor)
Byla to právě Suze, kdo mě přiměl fandit nejvíce kickass hrdinkám se sarkasmem a ironií v krvi. Nebojí se rozházet si to s duchy, i když sama pak často dostane nějakou tu ráno. Jenže vždycky se zvedne a uštědří jim ještě větší kopanec. Och a  má Jesseho, toho nejhezčího ducha pod sluncem.
FITZWILLIAM DARCY
(J. Austen: Pýcha a předsudek)
Nevyzpytatelný gentleman s obrovským charisma, kterého v srdci nosí ženy hned několika generací. Řeč není o nikom jiném, než o panu Darcy. Na první pohled nafoukaný snob, když však někomu důvěřuje a otevře se mu, je to člověk laskavý, obětavý a oddaný. Každá by chtěla svého pana Darcyho a já nejsem výjimkou.
JACE WAYLAND
(C. Clare: série Nástroje smrti)
Jace ukradl moje srdce hned, co se objevil na scéně. Nejen díky svému zřejmě dokonalému zevnějšku, ale jeho okouzlující osobnosti. Říká, co si myslí, za žádných okolností neztrácí své odzbrojující vtipné poznámky a dokáže se bít jako lev za ty, které hluboce miluje.
ROSE HATHAWAY
(R. Mead: série Vampýrská Akademie)
Tak tuhle dhampýrku nejde nemilovat. Je jednou z nejdrsnějších a nejkousavějších hrdinek, s kterými jsem měla doposud tu čest. A proto se tak rychle dostala do mé TOPky. Má tvrdou palici, většinou dostane to, co chce a je typem holky, s níž by se málokdo chtěl dostat do křížku.
LINCOLN RHYME
(J. Deaver: série Lincoln Rhyme)
V tomhle příspěvku nesmí chybět můj oblíbenec z detektivní branže, Lincoln Rhyme. Před lety ochrnul na celé tělo a může hýbat jen hlavou, rameny a levým prsteníčkem, stále mu to myslí a je to nejlepší kriminalista vůbec. Nemá rád společnost, pije, je stále nepříjemný a nevrlý, ale díky jeho ohromující genialitě to snadno přehlédnete.
SIRIUS BLACK
(J. K. Rowling: série Harry Potter)
Z milovaných postav z Harryho Pottera jsem nakonec vybrala Harryho kmotra. Sirius se stal velice rychle jedním z mých favoritů, a ten filmový se skutečně vyvedl. O to víc mě štve, jak nakonec dopadl. Mám ho ráda pro jeho věrnost, silné pouto, které měl s rodinou Potterových a vytrvalost a image vtipného šílence.
PEETA MELLARK
(S. Collins: série Hunger Games)
Můj sladký roztomilý pekař. Už od začátku je vidět, že si na nic nehraje. A to, že měl strach, že přijde o své já, jen potvrzuje, jaký dobrý, čistý člověk je. Peeta je plný oddané upřímné lásky, pro kterou je schopný se bez rozmýšlení na místě obětovat.  Je svůj, vidí věci tak, jak jsou a jeho nedokonalost z něj dělá perfektního hrdinu.
KATNISS EVERDEEN
(S. Collins: série Hunger Games)
S Katniss to byla delší cesta, ale časem se i ona probojovala do mé přízně. Na rovinu - má své špatné i dobré stránky, a právě díky tomu působí lidsky a skutečně. Co by to bylo za hrdinku, kdyby ve mně nedokázala probudit emoce? Bylo skvělé sledovat, jak se proměňuje a vyvíjí.
ANITA BLAKE
(L. K. Hamilton: série Anita Blake)
Anita mě na svou stranu dostala po dvou dílech, které mám zatím přečtené. Je to drsňačka, ještě nebezpečnější, když má po ruce zbraně. Ne nadarmo se jí říká Popravčí. I když se občas nevyhne nakládačce, umí se o sebe postarat. Je rázná, tvrdá, odhodlaná a v jejím slovníku najdete jen uštěpačnost a jízlivost.


0 komentářů :

Okomentovat