“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#2)

on pondělí 18. července 2011



Týdenní meme pořádané Luu.


FILMOVÁ ZPRACOVÁNÍ

Žebříček 10 filmů natočených podle knižní předlohy, které mě dostaly a doteď nepustily:) 



HARRY POTTER SERIES
(J. K. Rowling)

Toto snad ani nepotřebuje komentář. Patřím ke generaci, která vyrostla na knížkách o tomhle čaroději, a do konce svého života nedám na Harryho Pottera dopustit. Ze všech dílů je má naprosto nejoblíbenější trojka - HP a vězeň z Azkabanu. Dnes se chystám na poslední část, tak uvidíme:)
MALÉ ŽENY
(L. M. Alcott)

Moje srdcová záležitost. Do knížky jsem se zamilovala během několika prvních stránek a do její filmové adaptace během prvních minut. Je to milé, krásné a skutečně povedené. Můžu to vidět kdykoliv a kdekoliv.
PÝCHA A PŘEDSUDEK (2005)
(J. Austen)

Klasika, ne? Pýcha a předsudek je nádherný romantický příběh a provedení, jakého se knize dostalo v tomto filmu je pro mě téměř bezchybné. Skvělí herci, prostředí, atmosféra i hudba. A dokonalý pan Darcy:D
FORREST GUMP
(W. Groom)

Po knižní předloze jsem sáhla asi před 4 lety a přiznám se, že jsem ji nedočetla. Nějak mě to nechytlo, ale je možné, že to bylo tím věkem, takže uvažuju, že se na to vrhnu. Každopádně film je výborný a Tom Hanks bezkonkurenční. Jeden z mála filmů, možná, že i jediný, který preferuju s dabingem.
SNÍDANĚ U TIFFANYHO
(T. Capote)

Zbožňuju filmy s Audrey Hepburn a Snídaně u Tiffanyho není výjimkou. Přestože jsem četla knihu a vím o tom, že se film značně liší, nemůžu si to odpustit ale prostě se mi líbí. Kdo by neznal slavnou závěrečnou scénu v dešti?
POKÁNÍ
(I. McEwan)

Brečela jsem. Hodně. Viděla jsem nejdříve film a poté jsem byla knihou trošku zklamaná. Nicméně Keira Knightley byla jako vždy úžasná, perfektně ji doplňoval James McAvoy, pro kterého mám od té doby velkou slabost, a třináctiletá Saiorse Ronan zde excelovala. 
JANE EYRE (2006)
(C. Brönte)

Zřejmě nejpovedenější zpracování Jany. Viděla jsme tu z roku 1996 a stačilo mi to jednou. Váhavě jsem se pak podívala na tuto BBC verze a nelituju. Této krátké TV sérii se podařilo strefit se přibližně do mých představ a líbilo se mi, jak se s tím vším vypořádali.
ZAKLETÝ V ČASE / ŽENA CESTOVATELE ČASEM
(A. Niffenegger)

Všichni si můžou říkat, co chtějí, ale já tenhle film nezavrhnu.I když byla kniha emotivnější a skutečnější, filmová verze mě bavila a dokázala ve mě vyvolat všechny ty pocity a těžký osud hrdinů mi drásal srdce stejně jako kniha. 
PRAVÁ KREV
(C. Harris)

Tady mám seriál asi radši než samotné knihy. Hlavní hrdinka mě štve v obojím, ale příběh je poutavější. Poslední díl, který jsem četla, byl čtvrtý a byl můj nejoblíbenější. Proč? Kvůli upírovi Ericovi, který dostal více prostoru, stejně jako v seriáli, kde ho hraje herec jako stvořený pro tuto roli.
ROZTOMILÉ MALÉ LHÁŘKY
(S. Shepard)

Kniha se mi do rukou ještě nedostala, ale seriál jsem si dost oblíbila. Shlédla jsem ho teď o prázdninách v rekordním čase, což mluví za své. Má to správnou dávku tajemna, starostí obyčejných teenagerů a stejně jako jejich postavy, jsou i herečky velice sympatické:)

0 komentářů :

Okomentovat