“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#3)

on pondělí 22. srpna 2011

Týdenní meme pořádané Luu.

KNIHY Z DĚTSTVÍ

POHÁDKY
Samozřejmost každého dětství, žekla bych. Mí největší favoriti Červená Karkulka, Popelka, Perníková chaloupka a Sněhurka.


KRTEČEK
(Zdeněk Miler)
Tak Krteček Z. Milera nechyběl ani v mé dětské knihovničce. Dodnes vzpomínám na Krtečka a Vánoce.


HEIDI A JEJÍ KAMARÁDI
(Marie- José Maury)
Kniha, která odstartovala mou dráhu čtenáře - dostala jsem ji někdy v 1. - 2. třídě, když jsem se naučila jakž takž číst. Bylo to vydání s krásnými obrázky a já si ji četla pořád a pořád dokola.


DÁŠEŇKA, ČILI ŽIVOT ŠTĚNĚTE
(K. Čapek)
Na Dášeňku si pamatuju moc dobře, protože zamilovat se do těch psích příběhů a doprovodných kresbiček bylo tak snadný:)


DĚTI Z BULLERBYNU
(A. Lindgren)
Moje oblíbená "povinná četba", respektive ve škole společně čtená kniha - vždycky jsem byla napřed, takže jsem pak jak na potvoru nevěděla, kde jsme a bylo mi tak vyčítáno, že nedávám pozor:D


PAT A ISABELA
(E. Blyton)
Knihy z pera E. Blytonové považuju za skvostné kousky v dětské literatuře. Nejradši mám asi příhody dvojčat O'Sullivanových z internátní školy St. Claire. Tenkrát to byla moje jakási obsese..


DVOJČATA V PRŮŠVIHU
(J. Wilson)
Má oblíbená dětská spisovatelka. Četla jsem od ní téměř vše a právě Dvojčata v průšvihu byly mojí první  a pak velmi oblíbenou knihou od ní.

TINKA A LISSI
(T. Brezina)
Ztřeštěnosti těhle dvou malých čarodějek mi vždycky tak hezky zpříjem'novaly volné chvíle. Jak já jim závidila ten vlastní čarodějný barák, který měly jen pro sebe:D

ČTYŘI A PŮL KAMARÁDA
(J. Friedrich)
Slabost pro záhady mám asi odjakživa, protože mě hrozně bavily skoro všechny dětské detektivky a tahle série je jedna z nejlepších.


HARRY POTTER
(J. K. Rowling)
A nakonec má milovaná srdcová záležitost, kterou si vezmu sebou i do hrobu. Tahle série mi toho tolik dala, že doposud nejsem smířená s tím, že je už konec. Vždycky a ráda se budu s knihami vracet do Bradavic.

1 komentářů :

Eruvie řekl(a)...

Krtečka a Dášeňku jsem taky milovala. Heidi jsem měla půjčenou z knihovny a moc se mi líbila a později přišla srdcovka Harry... :))

Okomentovat