“At some point, you just pull off the Band-Aid, and it hurts, but then it's over and you're relieved.”
- Looking for Alaska by John Green -

Top týdne (#4)

on pondělí 29. srpna 2011

Týdenní meme pořádané Luu.

DOPORUČENÉ KNIHY


HARRY POTTER
(J. K. Rowling)
doporučeno: kamarádkou

Pamatuju si jak tenkrát na základce přišla kamarádka s prvním dílem a všechny přestávky trávila jeho čtením. 
Jakožto zvědavá holka jsem samozřejmě chtěla hned vědět co to má:D No a tak jsem díky ní poprvé zavítala do světa čar a kouzel a úplně tomu propadla. Svého Harryho mi půjčila a byly jsme nakonec dvě, kdo takhle zabíjel ty volné chvíle ve škole:D

VAMPÝRSKÁ AKADEMIE
(R. Mead)
doporučeno: blogery

Kolem téhle série jsem chodila velmi dlouho. Váhala jsem a rozhodovala se, obálka mě ani moc nelákala, anotace nic moc neřekla a štítek zmiňující ono slavné Stmívání tomu zrovna taky nepomohl. Nadšené ohlasy snad na každém blogu jsem ale nemohla přehlížet, tak jsem teda knihám dala šanci a zatím toho vůbec nelituju, spíš si nadávám do hlupáků:D

MALÉ ŽENY
(L. M. Alcott)
doporučeno: knihovnicí

První část jsem četla, když jsem ležela nemocná v posteli. Mamka šla za mě vrátit knížky do knihovny a abych se nenudila, chtěla mi něco i půjčit. Na radu naší knihovnice se vrátila s malým vydáním Malých žen. A já se okamžitě zamilovala. Není to dlouho, asi v roce 2009, vyšlo nové vydání a poprvé i s druhou částí, takže je jasné, že jsem letěla hned do knihkupectví.

HUNGER GAMES
(S. Collins)
doporučeno: všemi na internetu

Fenomén s velkým F, kterému ani nebylo možné uniknout. Nový žánr, nová trilogie, nové šílenství. Nevěděla jsem moc co očekávat ani co si mám představit. Svět Hladových her pro mě byl jakousi novou čtenářskou zkušeností, pohled na ne-růžovou budoucnost, kde se děti navzájem zabíjejí pro zábavu jiných mě ochromil. Collinsová to prostě umí. 

NÁSTROJE SMRTI
(C. Clare)
doporučeno: všemi na internetu

Tuhle sérii bych nebýt kladných recenzí a fanoušků na internetu ihned zavrhla. Proč? Pokud jste viděli český obal Města z kostí, tak se ani neptáte. To není odrazující, ale přímo znechucující přebal. Možná jsem krutá, ale s tímhle přešlapem se hned tak někdy nesmířím. Každopádně za objevení této mé lásky vděčím jen a jen internetu.

LINCOLN RHYME
(J. Deaver)
doporučeno: kamarádkou

Detektivka a krimi jak má být. Případy Lincolna Rhyma se vymykají mému momentálnímu zájmu o YA, ale tyhle knihy nesmím opomenout. Knihy mi doporučila kamarádka, která na ně dělala něco jako referát nbo nějakou školní práci, už ani nevím. Autorova genialita a schopnost vytvářet neuvěřitelné zápletky mě udivuje s každým dílem čím dál víc.

HOSTITEL
(S. Meyer)
doporučeno: kamarádkou

Znám mnoho lidí, kteří se této knize kvůli autorčině nejmenované sáze vyhýbají. Přiznávám, že i já k nim patřila. Potom, co jsem po přečtení jedné kapitoly kamarádce vrátila onu první knihu s tím, že se na to prostě necejtím, donutila mě přečíst si Hostitele. Že prý je to něco jiného, že se mi tohle bude určitě líbit. No, měla pravdu. Opravdu se mi příběh moc líbil a to tak, že uvažuju nad tím, že znovu zkusím...však víte.

ZAVRŽENÝ
(B. Fitzpatrick)
doporučeno: kamarádkou

Pěkná knížka na téma padlých andělů. Po Vánocích mi ji se slovy chvály půjčila kamarádka a já ji přelouskala docela rychle. No jasně, má to svoje mouchy, ale mě bavilo a prostě jsem to zhltla. Bodejť by ne, s takovým sexy badboyem jako Patch je to docela hračka...

PERCY JACKSON
(R. Riordan)
doporučeno: mladší sestrou

Když mi moje dvanáctiletá ségra, blaznivý milovník fantasy všho druhu, podstrkovala tuhle knihu, nebrala jsem ji vážně, protože už dřív mi doporučovala nějaké knihy na které jsem byla už poněkud...eh..stará. Když jsem ale viděla, že se to líbilo i starším lidem, začalo to ve mně trochu hlodat. Recenzní výtisk, který mi velmi laskavě poskytlo nakladatelství Fragment, jsem si nakonec užila jak malá a sestřiným doporučením věnuju větší pozornost:D

DÍRA V DUŠI
(T. DeBartolo)
doporučeno: blogery

Myslím, že jsem na knížku četla dvě recenze a docela mě zaujala, ale pak jsem na ni nějak zapomněla. Později mě v knihovně téměř doslovně praštila do nosu. Vzala jsem si ji domů a pak, uvelebená v posteli, se do ní pustila. No a skončilo to takhle: přečetla jsem ji ještě tu noc a poplakala jsem si tak, že jsem přes ucpaný nos nemohla ani dýchat. Obyčejnost a prostý styl, jakým je kniha psána, mě holt dostaly.


0 komentářů :

Okomentovat